Szkolenia rozwijające

MAES Therapy

Movement Analysis and Education Strategies (MAES) to terapia dzieci z porażeniem mózgowym oraz podobnymi zaburzeniami neuro-rozwojowymi.

Kurs przeznaczony jest dla terapeutów chcących specjalizować się w pracy z dziećmi z zaburzeniami neuro-rozwojowymi oraz zgłębić wiedzę i poszerzyć zakres umiejętności terapeutycznych.

Szkolenie przeznaczone jest dla fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, logopedów, pediatrów i neurologów dziecięcych.

W pierwszej kolejności będą akceptowane zgłoszenia osób posiadających minimum 2 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami neuro-rozwojowymi.

Szkolenie dedykowane jest zarówno osobom, które nie rozpoczęły jeszcze edukacji podyplomowej, jak i doświadczonym terapeutom po wcześniej ukończonych szkoleniach Vojty, NDT-Bobath, SI czy Hallwick.

Opis

Szkolenie prowadzone jest na całym świecie w nowatorskiej formule hybrydy.
Również i u nas ma ono postać zajęć online połączonych z zajęciami stacjonarnymi.

MAES Therapy oferuje nowy i inny wymiar terapii i usprawniania dzieci bazujący na 25-letnim doświadczeniu instruktora. 50% czasu szkolenia poświęcone jest praktykowaniu nowo zdobytej wiedzy i umiejętności na pacjentach.

Szkolenie jest wyjątkowo mocno spersonalizowane, a prowadzący koncentruje się na indywidualnym podejściu do uczestników szkolenia. W związku z tym na szkolenie możemy zaprosić tylko 16 osób, które jako jedne z niewielu w Polsce zaczną praktykować nowoczesną formę terapii dzieci.

Szkolenie podzielone jest na 2 części:
W pierwszej części (online na żywo) koncentrujemy się na rozwijaniu umiejętności wnikliwej analizy i zrozumienia powodów różnych objawów klinicznych u dzieci z zaburzeniami neuro-rozwojowymi. Zrozumienie to pozwoli w dalszym etapie prawidłowo określać cele i strategie procesu usprawniania.

W części drugiej (stacjonarnie w Poznaniu) zdobyta wiedza i umiejętności będą konsolidowane a uczestnicy koncentrują się na rozwinięciu wysokiego stopnia umiejętności typu PROBLEM-SOLVING oraz szerokiego zakresu strategii usprawniania by sprostać specyficznym potrzebą swoich pacjentów.

Kończąc szkolenie każdy uczestnik będzie wysoko wykwalifikowanym w dostarczaniu specyficznej i spersonalizowanej terapii, wliczając analizę funkcji, zabawę oraz umiejętności interakcji z pacjentami.

Zaświadczenie wystawi MAES Therapy Center
Kurs jest prowadzony w języku angielskim, co przekłada się na znacznie większą swobodę nauki oraz liczbę godzin poświęconych praktyce.

Program

  • Rozwiń i zobacz jakie zagadnienia są omawiane podczas szkolenia:
    • Pacjenci z porażeniem mózgowym i podobnymi zaburzeniami neuro-rozwojowymi
    • Identyfikowanie i analiza złożoności zadania
    • Typowy rozwój koordynacji
    • Asymetria i symetria
    • Wspomagania jako narzędzie do komunikacji i prowadzenia pacjenta przez nowe doświadczenia senso-motoryczne jako podstawa nauki
    • Nowoczesne formy wspomagania
    • Odzwyczajanie używania atypowych wzorców ruchu i koordynacji
    • Motywowanie i zachęcanie do nauki nowych wzorców
    • Podsumowywanie wniosków z kart badań
    • Pacjenci ze spastyczną hipertonią
    • Pacjenci z porażeniem mózgu powiązanymi z wcześniactwem
    • Pacjenci dyskinetyczni
    • Pacjenci ataktyczni
    • Pacjenci hypotoniczni
    • Analiza video swoich pacjentów
    • Strategie pracy w różnych przypadkach klinicznych
    • Jak zastosować nową wiedzę w praktyce

Skontaktuj się z nami w sprawie terminu oraz miejsca szkolenia.

Skontaktuj się

Opinie

Ten kurs był dla mnie pierwszą, porządną i całościową dawką wiedzy. Zmienił moje podejście w leczeniu pacjentów z MPD. Czuję, że teraz stałem się wartościowym terapeutą, który rozumie, przewiduje, rozwiązuje problemy dziecka.

Piotr Szymkowiak, Paediatric Physiotherapist

Kurs pozwolił mi lepiej zrozumieć dzieci z MPD, dostrzegać, dlaczego dziecko rusza się w taki czy inny sposób, co jest przyczyną takiego ruchu, zachowania. Cieszę się ogromnie, że wzięłam udział w kursie, czuję, że jestem w zupełnie innym punkcie, że jestem lepszym obserwatorem, że głębiej sięgam w analizie ruchu dziecka. Dziękuję JP, że dzieliłeś się swoją wiedzą i doświadczeniem z nami.

Katarzyna Kapola, Paediatric Physiotherapist

Jeśli ktoś szuka prostej recepty na każde dziecko, to nie jest kurs dla niego. Na tym kursie trzeba myśleć. Dużo myśleć. Ale jeśli chcesz naprawdę zrozumieć swoich pacjentów, zobaczyć znacznie więcej i dowiedzieć się, jak poukładać wszystkie elementy, które zobaczysz w spójny i logiczny sposób, to jest właściwe miejsce. W ciągu 4 tygodni spojrzenie i analiza pacjenta zmieniają się niesamowicie.
Widzisz i rozumiesz zachowania o kluczowym znaczeniu, które wcześniej zupełnie pomijałeś. Naprawdę niesamowite.

Jakub Faber, Paediatric Physiotherapist

Kurs MAES Therapy przede wszystkim rozwinął moje kompleksowe spojrzenie na dziecko z mózgowym porażeniem. Pozwolił głębiej zrozumieć dzieci z mózgowym porażeniem oraz ich indywidualne potrzeby, problemy, trudności i sposoby rozwiązywania tych problemów. Długi czas poświęciliśmy na obserwację i analizę dziecka, nie tylko fizyczności, ale każdego najmniejszego szczegółu. Bardzo pomocne były uwagi i nakierowania przez prowadzącego; nie ma rozwiązań podanych „na talerzu”. To rozwinęło moją świadomość, zrozumienie celu terapii oraz wyciągania wniosków.
Polecam kurs osobom, które chcą pracować nie tylko na widocznych skutkach, lecz dogłębnie zrozumieć i kompleksowo pomóc dzieciom z mózgowym porażeniem i ich rodzicom.

Anna Ryś, Paediatric Physiotherapist

Kurs pozwolił mi zrozumieć problemy dzieci z MPD. Teraz lepiej widzę, że każde dziecko z MPD ma inny problem i do każdego dziecka trzeba podejść w bardzo indywidualny sposób, patrząc na przyczynę problemu. Dzięki temu lepiej rozumiem, jak bardzo ważna jest analiza pacjenta, bardzo dokładna analiza.

Marcin Skoracki, Paediatric Physiotherapist

Kurs MAES Therapy jest dla mnie najlepszym kursem, na którym byłam!

Agnieszka Wereda, Paediatric Physiotherapist